Fortsätter Försöka

Jag fortsätter tappert att kämpa för nyttigare födo-intag men svårt är det för en riktig sockerjunkie ! :D

Extra svårt när jag är ensam hemma och bara hafsar ihop nåt halvdant till mat som nudlar, mackor etc men som sagt.. Jag fortsätter försöka :)

Idag till frukost blev det en mix av Müsli och flingor med havremjölk. Till det åt jag en hårdbrödmacka med rökt gourmetskinka och drack ett glas äppeljuice samt 2 koppar kaffe med grädde :)

Att äta "nyttigt" kan säkert innebära väldigt olika för olika människor men för mig är det att:

1. Få i mig allt det jag behöver för att orka med en hel dag utan att bli trött, få huvudvärk, akut sockersug osv.

2. Att inte få i mig en massa skit som bara belastar kroppen och får en att må dåligt som tillsatser, socker, ohälsosamma fetter osv.

3. Och för mig även att försöka äta ordentliga måltider istället för att konstant små äta. + Att hålla mig ifrån mjölkprodukter som jag egentligen inte tål - Detta är den svåraste punkten för mig !


Ekologisk müsli med russin, aprikoser, äpple och nötter. Den innehåller varken något socker eller andra tillsatser och var helt okej god.

För att få lite mer krisp i det hela hade jag även i Fitnessflingor som är gjorda på fullkornsvete och ris. Dem är inte riktigt lika nyttiga då dem innehåller socker, sirap och lite tillsatser.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0