Dag 19 - Jag som liten



What can i say ?
 Hade jag själv fått en unge som mig hade jag förmodligen kastat ut den genom fönstret !

Jag var en riktig jävel-unge med jooooordens humörsvängningar, Det står exempelvis i Min första bok att "Det är verkligen svårt att förstå sig på Elina's humör.. Ena sekunden är hon världens gulligaste och snällaste barn för att i nästa sekund skrika som en galning, smälla i dörrar och slå sin syster" Jag minns själv ett tillfälle när jag satt på Emmelis rygg och slet henne i håret upp och ner och dunkade ner hennes huve i golvet.. Är det frisk eller haha ?

Jag vägrade följa in till folk vi skulle hälsa på och kunde sitta flera timmar i bilen utanför, Jag hatade när Mamma's kompisar med barn kom hem till oss och trodde att jag ville leka med deras ungar.. Minns en annan gång en pojke var hos oss och skulle leka med mig och så kissade han ner sig (jag var typ 4 och han 3) varpå jag skrek att dem fan ska ta bort den där jävla äckelungen som fan inte ens kan gå på toa och blablabla.. Oj vad Mamma fick skämmas och dem kom aldrig mer till oss vad jag kan minnas ? Jag hade redan då ett väldigt grovt språk och eh.. Var ganska rättfram haha. Ett av mina första ord var satan.. "Tatan tatan tatan" sa jag och hötte med näven när barn på gården gjorde fel, typ åt sand eller nåt liknande :)

Haha.. Och på våran gård bodde några utvstörda tillsammans i en lght och en buss kom och hämtade dem till dagverksamhet eller nåt vilket var veckans höjdpunkt då Jag och Emmeli sprang ut ropandes CP-BUSSEN KOMMER CP-BUSSEN KOMMER över hela gården !

Vi pallade grönsaker och förstörde folks hela grönsaksland, rev upp andras rabatter, snattade i affärer, gömde oss inne på Teknikens hus efter stängning, tjuvringde, sköt rönnbär på folk på cykelvägen utanför från fönstret och ja jag vet inte allt.. Tänk om våra föräldrar vetat om något av detta :D ?

Mamma försökte ta oss på utflykter och olika aktiviteter men jag vägrade alltid att vara med och Emmeli fick bli lidande och tack vackert få utflykten förstörd när jag bestämt mig för att vi skulle åka därifrån.. Typ när vi var i Göteborg på nåt svinstort spännande museum skrek jag bara att vi inte ska vara på det här jävla tråkstället och sprang ut. Och nu kommer jag på hur jävla dum jag var när jag fick presenter jag inte ville ha.. Sa rakt ut åt den jag hade fått den av att vad fan är det här för jävla skitpresent den är ju svinfuuul. Uäh.. Jag får dåligt samvete och skäms nu.

Men jag var åtminstone inte alltid hemsk.. Utan hade även mina goda stunder ;)



Kommentarer
Åsa

haha jamen de måst ju va nå sånt! ja va rent tvungen fråga idag för att gymnasiebussen som går till skellefte förbi mig är full redan då den är hos mig, då har den ändå minst 1 mil kvar att plocka upp folk så de står ju massor.. är rent en jätteskum lag :P

2011-01-14 @ 17:34:41
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0