Onsdag

HejHej !

Idag har mina killar åkt upp till byn.. Eller dem åkte till stugan i Erkheikki så Emil kan få hjälp med att motionera Oden och sådant :) Hursomhelst har jag jobbat förmiddag idag och sen farit hem och lagat lunch, packat bilen, rastat Oden osv.. Sen var jag såååå trött att jag somnade i soffan medans Emil såg på tv.. Vaknade 1,5 timme senare ! :D Brukar inte sova så länge på dagarna men det behövdes nog..

När dem hade farit åkte jag direkt ut till Gammelstan där det bjöds på världens godaste pastasallad.. Ni borde verkligen testa den. Koka pasta och häll över en dressing av pressad vitlök, olivolja och balsameco medans pastan är varm. Sen blandar man i parmaskinka, tomat, oliver, ruccola och ev andra grönsaker som kan vara gott typ kronärtsskockor, ärtskidor osv. SMARRR !

Drack förstås kaffe på maten med en massa kakor till så jag blev illamående och intog soffläge vid tvn ett tag, Spelade lite Buzz oxå innan jag åkte till Storheden och handlade + tankade. Bra bil föresten den där Passaten.. Jag tankade 17 liter i Korpis förra veckan och på det har jag kört till Lule (17 mil) och sen har jag varit tur och retur till storheden och gammelstan 3 gånger på det oxå och det var ännu inte tomt i tanken.

En bra grej som vi bestämde i Gammelstan idag är att dem ska komma upp till oss nästnästa helg och hjälpa till med allt som vart lite lagt på is nu när Emil blev handikappad typ som att jäma häcken med marken, klippa gräs, tömma och torka ur skåp, packa upp grejer, flytta möbler och allt sånt flyttfix nivet ! Good Shit ! :)

Nånå, Inte kan jag sitta här hela kvällen.. Imorn blire jobb för hela slanten !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0