Filmkväll

Nu i helgen hade ju Jag & Älsklingen film och myskväll..

Vi såg:

Mina eftermiddagar med Margueritte


Som jag tycker var en helt okey feelgoodrulle, Inte direkt något utöver det vanliga men ändå sevärd. 
2,5-3/5 poäng

Och Svinalängorna



Här blev jag lite besviken faktiskt, Man har ju hört så mycket bra om den. Den är verklighetsbaserad vilket är min favoritfilmgenre, storyn är bra och Emil tycker boken är skitbra. Filmen har alltså all potential till att bli något riktigt bra men njäää den når inte fram. Jag får ingen känsla av den.. Den är inte nog målande, inte nog personlig, den är för lite ! Nu har jag iaf lånat hem boken och ska göra ett nytt försök med den.. Sist läste jag aldrig klart den.

Svinalängorna får 3/5 poäng av mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0