2 varianter på foliebakad fisk - Recept

Är ni oxå alldeles för dåliga på att äta fisk så ofta som man egentligen ska (1 gång i veckan) ? Kan då erkänna att jag är det iaf ! Jag tycker det brukar vara så svårt att komma på nånting gott men här får ni recepten på två foliebakade fiskrätter jag hittade på för någon vecka sen.. Båda är gjorda på Alaska Pollock men det blir nog godare med Sej eller Torsk.



Den första och godaste gjorde jag genom att salta och peppra fisken, pressa över citron och en vitlöksklyfta samt lägga på ett par smörklickar och strö över provencalsk örtblandning. Vik över folien runt fisken som ett paket och kör sedan i ugnen på typ 200 grader tills fisken ser klar ut.. Ca 25-30 min eller nåt sånt.

Jag serverade det med ris och det vart jättegott och saftigt tack vare smöret !

Den andra varianten vart tyvärr väldigt torr men smaken var god.. Man behöver alltså tillsätta lite fett för att det ska bli bra.



Till den gjorde jag en röra på lite olja, sambal oelek, röd och grön currypasta, pressad citron, salt, peppar och lite ingefära. Kanske några fler kryddor som jag glömt bort och så ganska mycket kokos !

Bre detta på fisken, packa in den i folien och skjussa in i ugnen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0