Tårteri

Jaa.. Jag kom ju på att jag fyller år på Onsdag så jag måste nog iväg och handla idag igen så jag kan baka någon tårta. Jag tänkte mig lemoncurd och jordgubbar på första botten, vaniljkräm och jordgubbar på andra botten och så brer jag vit chokladmousse över hela tårtan istället för grädde. Det låter väl gött ?

Ja så får det bli.. Jag ska såklart göra vaniljkräm och allt själv från grunden men en färdig tårtbotten ska jag fanimig köpa eftersom jag aldrig kan lyckas få en sockerkaka så jämn och tjock att den går att dela i 3 delar - Eller så är det jag som är dålig på att dela ? Anyhoo..

Vet inte riktigt hur jag ska dekorera den dock, Tänkte mig väl nåt vitt och enkelt typ i stil med dessa:




Ska ta och hoppa i duschen nu då så kan vi åka på Kvantum sen och inhandla ingredienserna som behövs !





Kommentarer
Åsa

dom finns! men dock väldigt sällsynta ;)

2011-04-24 @ 19:58:58
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0