Måndag

Man ska starta dagen med att göra allt man har på sin "to do list" innan man blir för trött och lat så jag har gått ut hårt här hemma med att handtvätta mössor, sockar, vantar osv från vintern som ska packas undan nu. Hängt ut mattorna på vädring, diskat, vikt tvätt och sängkläder, dammtorkat i sovrummet och lite sådant.

Ska ta mig nå lunchliknande nu innan Jag & Oden ger oss ut på en långprommis. Jag måste även var förbi affärn och köpa Chili.. Ska nämligen ge mig på att försöka laga en Texas chili idag till middag. Hoppas bara att de inte är nån gammelsegälg i påsen jag tog fram ur frysen :D


Nej, Det är bäst jag fortsätter här så jag hinner få allt gjort, Grytan där ska ju stå på spisen 3-4 timmar så.

Texas chili kan man beskriva som riktig Chili con carne = Chili med kött. Inga bönor, ingen köttfärs utan en köttgryta med massor av chili, tomat, paprika och andra goda smaker,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0