Sikken lyx

Sån tur man kan ha ibland,

Ringde till Mamma och frågade med min allra sötaste röst vad dem skulle äta till middag idag. Mamma & Markus var ensamma hemma så de skulle bara beställa Pizza och undrade om jag oxå ville komma och äta. Vilket jag givetvis ville, det var ju därför jag ringde :D

Egentligen var jag mycket mer sugen på nå hemlagad god mat, Tycker som mindre och mindre om skräpmat nuförtiden men det var helt ok, Jag tog en kycklingpizza med currydressing.

Spelade otaliga matcher Yatzy med Markus, åt lite ostbågar, drack lite läsk, fick en välbehövlig massage av Mamsen och sen åkte jag och handlade mat på vägen hem så då har man det med bortgjort :)

Men what's up med att ingen lagar mat när deras Karl inte är hemma - Gör ni det ? Eller är alla mina bloggläsare oxå såna som inte lagar mat när det bara är en själv som ska äta ? Och varför gör man så.. Mysko.

Eller jo nu kom jag på, När jag var liten lagade vi alltid extra god mat i Ängesbyn när Pappa inte var hemma haha.. Det är nämligen så att han är ju en riktig sån skogsmänniska som bara äter korv, kött och potatis. Helst ska fläsket va alldeles vitt av fett och all annan mat är svammel så då brukade vi äta typ kyckling & ris eller hamburgare med pommes eller nån annan "lyxmat" när han var borta haha :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0