Tisdag

HejHej !

Vi kan väl som resten av världen påpeka att det hade snöat inatt !! Alldeles för tidigt och det var inte alls skönt att gå ut före 06 imorse när det var svinkallt, snöigt, halkigt och kolsvart ute men vi överlevde och jag tänker inte gråta över att buhuuuu nu är det vinter för det har vi väl lärt oss alla tidigare vintrar att snön både kommer och försvinner typ 10 gånger innan det är vinter på riktigt. Och nej jag ska inte lägga på vinterdäcken vid första snöflingan heller, stockholmsfasoner nanting ! Vet ni hur mycket vinterdäcken hinner slitas ut när man kör med dem typ en månad på asfalt ?!

Måste köpa vinterjacka åt både mig och hunden :S På tal om... Att det är kallt ja :D

Nåväl.. Nu ska jag springa ner i tvättstugan och hämta upp mina nytvättade arbetskläder.. Vi har fått lära oss i skolan att man absolut inte får tvätta dem hemma med tanke på smittspridningar osv men nu är det så att det inte alltid finns tillgång till tvättmaskiner och som praktiant kan man ju inte alltid bara lämna in arbetskläderna nånstans så då får dom tvättas hemma - Tvättar dom givetvis enskilt så det ska nog inte vara någon större fara.

Sen ska jag alldeles strax börja med middagen som idag blir något så gott som Fläskfilé i mögelostsås med ris :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0