Ostprovning

Idag på skolan fick vi göra något väldigt roligt nämligen att ha Ostprovning - Jag älskar ju alla sorters ost !

En rundpipig hårdost hade vi med, Holländsk Maasdammer som var typ lite gummiaktig i konsistensen och smakade fotsvett haha nä men lite surt och unket. Inget för mig.


En Brie hade vi såklart oxå men ides inte ens "Prova" den... Jag är väldigt less på den och tycker inte den är så speciell i smaken men folk som egentligen inte gillar mögelost brukar ju tycka om den eftersom den är så mild och krämig.


Ostens drottning Saint Agur var första gången jag smakade och det är kanske inget jag äter enbart, den var verkligen kraftig i smaken och jättesyrlig, Men god ! Tror bara den passar bättre i matlagning. Det är en fransk blåmögelost.


Den sista som blev min favorit var tyska Bavarian blue som är båda vit och blåmögelost. Den var jättegod och krämig.. Mums ! :)



Kommentarer
sanna

Ni fick inte lite vin och kex till? ;b

2010-10-08 @ 22:35:36
URL: http://sannaallden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0