Hundar alltså

Mitt emot oss bor det en tant med två jättegamla pudlar.. Dem skäller på exakt allt och alla men har aldrig varit aggresiva på nåt sätt så när hon stannade och sa att vi hade så fin hund, frågade hur gammal han var osv och sa att han var så himla lugn så föll de sig ju naturligt att hundarna oxå fick hälsa - Jag tog för givet att det skulle gå bra men inte då, Den ena pudeln försökte direkt hugga Oden i nosen men hann inte för att tanten drog bort honom men det var verkligen bara nån cm ifrån. Oden skötte sig ju oklanderligt och visade inget tillbaka trots att den ena fortsatte försöka hugga, göra utfall, skälla och morra så den livade ju som upp den andra oxå lite som skällde och så.. Så det hände ju som inget mer än det och Oden verkade som sagt inte bry sig dess mer, Inte jag heller utan vart som mest bara jävligt förvånad... Hade bråttom tillbak till jobbet så vi gick hem.

Först när vi hade kommit in började Oden bete sig konstigt och typ Pipa, krypa, lägga sig vid mina fötter som om han skämdes och skaka och verka jätteuppskrämd... Så jag försökte att lätta upp stämmningen lite så han skulle förstå att det inte var nån fara men han ville inte leka, inte ta sitt ben, ingenting.. Han verkade bara så himla rädd & orolig. Kändes svinjobbigt att lämna han när han var så men nu när jag kom hem igen verkade det ha gått bra ändå och han är som vanligt nu. Skönt, Jag vill ju absolut inte att han ska bli rädd eller reserverad nu mot hundar eller nåt sånt så jag ska bara fortsätta låssas som ingenting... Men fyfan för oberäkneliga hundar alltså ?! :I





Kommentarer
Till idioten i kommentarsfältet (Nu raderat)

Precis, Du har helt rätt. Jag var borta i åtskilliga timmar och inte i 40 minuter som jag trodde. Jag är en bedrövlig människa som skiter i min hund.. Bryr mig inte alls om hur det går för honom och det är väl därför jag har lämnat kameran på filmning under ensamhetsträningen, nu när han var orolig och jag var tvungen att åka och inte heller idag när vi var oroliga för att han kanske blivit förstoppad och skulle börja må dåligt. Det är sån tur att du har koll på precis allt vi gör.



Ta nu för fan och sysselsätt dig med nåt annat än att vädra ditt skitsnack här, skriv en bok om ditt hundkunnande eller ta ut det på dem stackare du påstår dig hjälpa. Du har ju fan inte alla hemma.

2010-10-28 @ 21:18:10
URL: http://blow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0