Ny start

Idag var jag till min praktikplats och hämtade mina arbetskläder eftersom jag slutar där, Precis som jag trodde blev det en massa tjat & gnat om varför jag inte ville vara kvar och blabla varför det, varför det, varför det. Hur svårt ska det var att förstå att ingen vill komma till en arbetsplats som helt nybörjare för att FÅ LÄRA SIG där man blir utskrattad, dumförklarad och utskälld. Innan man tar på sig rollen som handledare ska man kanske fundera på vilket ansvar det faktiskt innebär att lära upp en person från grunden. Och sen skylla på att man aldrig varit handledare förut.. Men alltså, Jag tänker ju inte låta min utbildning bli lidande för att handledaren tänkt igenom sin uppgift.


Nåväl.. Nu har jag fått en ny praktikplats på Kungsfågeln där jag gick gymnasiet.. Tyvärr. Nu kan jag inte åka hem till Oden på lunchen, antagligen finns det inte tillgång till någon motorvärmare heller så jag kommer få lägga ungefär hela studiebidraget på bussresor.. Och då får vi bara halva summan i december oxå. Fan. Menmen.. Jag får försöka så gott det går, Tur att Emil hinner hem en snabbis på sin lunch iaf.

Jag och Oden har då varit ute på en 45 min promenad och nu ska jag hoppa i duschen och sedan börja fundera på vad jag ska laga för middag. Vi kanske åker ut till Gammelstan ikväll oxå så att Emil kan få ett par byxor uppsydda.

Äh, Fan vad jag blir på dåligt humör av all den här praktikskiten...


Kommentarer
Åsa

haha nä ja ha it sett de heller, kommer säkert inte att göra men de är en sån där bra och ha sak :)

2010-11-22 @ 15:34:17
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Jennifer

Nej jag har inte testat det. Men jag har hört att det ska funka.



Och det finns visst någon grön burk som visst ska vara sååå bra. :D

2010-11-22 @ 21:00:57
URL: http://artondeoktober.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0