Julkänslor

Så, Igårkväll blev ju riktigt julig med "Adventsfika" och allt.. Några veckor för tidigt dock men det är ju bara Jul en gång om året så då kan man väl få tjuvstarta lite med allt det där mysiga roliga för när julen väl närmar sig på riktigt har ju alla dem där känslorna hunnit bytas ut mot ångest och stress. Jag är alltså en sån person som lyssnar på julmusik i November men vill ha bort pyntet på annandan ;D

Nåväl.. Mamma, Markus och Mattias skulle komma hit igår så jag svängde ihop en saffranskaka och tog fram pepparkakor & glögg :) Ni kan ju gissa hur gott det luktade här sen :D

Samtidigt fick det för sig att börja snöa så när vi gick ut på sista kvällspromenaden var det alldeles vitt och fint ute.. Och inte att förglömma så slog jag ju in första julklapparna och tittade på Pippi Långstrump firar jul. Just nu lyssnar jag på första julmusiken för i år ;)

Senare idag ska vi åka och handla hem saker till julbaket, glögg, julmust osv.. Och såklart varsin Chokladkalender ! :D



Jag kan verkligen rekomendera Blossas årsglögg med smak av saffran. När man öppnar flaskan bara flyger det fram minnen av alla lukter - Det luktar precis som julfesten på Porsöskolan.. Pepparkakor, lussebullar, russin, tända ljus.. Ja allt !

Den är verkligen god men alldeles för stark för mig, Jag gillar egentligen inte starkvinsglögg utan håller mig till den alkoholfria varianten. Den här är på 15% och kostar 89 kronor om den fortfarande finns att få tag på.





Presenten Mamma hade till oss var pumlor ! Riktiga fina röda i glas precis som jag ville ha så nu behöver jag inte vara snål och köpa några fula i plast från Rusta ;D Fick ett paket av dem små frostade och två paket av dem stora klara. Tack Mamma :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0