Freeezin'

Brrrrrr !

-18,5 visar våran termometer och jag fryser bara jag tänker på att gå ut, Det gör nog vår stackars lilla vovve oxå. Jag har varit tvungen att stiga upp tidigt och duscha så att håret ska hinna torka innan det är dags för lunchpromenaden vilket i-landsproblem och jag ska nog inte klaga egentligen för igår var det tydligen -36 i Nikkaloukta, Fy tusan alltså... Tänk att det ska vara såhär kallt i minst 3 månader till :S

Nånå.. Idag kl 15 ska jag till Kungsfågeln och träffa mina nya praktik-handledare, hem och laga middag och sen ska vi på Storheden där det är kvällsöppet idag. Jag ska köpa varmare handskar, handla mat och adventsljusstakar samt försöka hitta nå billiga och fina julgardiner och kanske en julstjärna. Faktiskt blev jag jäkligt sugen på att köpa en varmare och lite längre vinterjacka oxå, Egentligen vill jag ju ha en Fjällräven men jag vägrar lägga 3500 på en jacka men nu såg jag på Intersport's hemsida att dem hade flera snygga som bara kostade 900. Höstjackan jag har nu börjar vara i kallaste laget nämligen men jag får se hur jag gör :)


Fjällräven Kodiak Parka
Dyr


Men då funderar jag på en sånhär mycket billigare från Northbrook fast i svart.

Eller kanske en sånhär från Mckinley ?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0