En Jullista

Nu när julafton bara är en månad bort är det dags att fylla i en jullista ;)

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde
Nej, Jag köper lagomt bara åt dem närmsta.

2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste hemma

Förut har det varit väldigt viktigt för mig men senaste åren har vi haft plastgran och det har faktiskt gått bra, Man slipper ju dammsuga jämt :D

3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv

Jag skriver alltid önskelistor långt i förväg för att försäkra mig om att få det jag önskar mig :)

4. Julmaten är väldigt viktig
Javisst, Maten är ju en väldigt stor del av julen.

5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med

Jag äter inte något av dem så det kan kvitta för min del.

6. Ingen riktig jul utan snö på julafton

Vet inte om jag nånsin varit med om en grön jul ? Kanske ett år ?

7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss

Nej, Eftersom jag alltid haft skilda föräldrar har det varit tjaffs varteviga år om hos vem man ska vara och när och vart var man förra julen och nej det var ni inte alls det och vem ska skjussa och hämta jag gjorde det förra året nej det gjorde jag blablabla.. Jag är en sån som tycker julafton är jobbig.

8. Släktbesök ingår alltid i julen
Var nog mer av det förut.

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar
Jadå det händer :)

10. Jultomte är viktig
Nej, jag tycker det blir så himla stor grej när alla ska sitta och vänta på utdelningen. Tycker det är skönare att bara göra det som vanligt.

11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr

Nej det mesta är färdigt i förväg.

12. Julkort ska skickas på Posten
Givetvis  !
 
13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton
Asså nä, Jag fattar inte vafan man ska kolla på tv tillochmed på julafton ?

14. Julen är mer jobbig än rolig
Oftast ja. Men presenterna är roligt och maten är god. Jag tycker mest om tiden före julen med pyntande, julklappsinslagning och bakandet.

15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp"
Ibland brukar jag göra eget julgodis.

16. Dopp i grytan är viktigt
Inte för mig.

17. Julkalendern i TV försöker jag följa
Senaste åren har dem varit så dåliga men i år ska jag nog titta.

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer

Öh nä.

19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands

Har aldrig hänt.

20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar
Förut var vi alltid hela släkten på Mammas sida och ungefär halva hos Pappa. Nu brukar vi fira bara "vi" hos Mamma och som förut hos Pappa.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0