Trötttis

Hej hallå igen !

Nu har jag kommit hem efter att ha varit hos Mamsen, Markus & Mattias på middag. Dem tyckte ju såklart det var synd om mig som var ensam så därför bjöd dem dit mig ;) Till mat vart de köttfärssås & spagetti och till efterätt tog jag en muffins, en snökaka, en bit daimtårta och en kopp kaffe. Gött ! :) Om ni tror att det var många kakor på en dag så har jag ätit 2 stora till vid lunch och kladdkaka på morgonen ! :D

Påväg dit var jag även till Storheden för att handla.. På Öb köpte jag tvättmedel, tandkräm, diskmedel och hårfärg åsen på Willys handlade jag mat tillsammans med resten av Sverige.. Ni tror ju folk köper mat i humangus mängder nu bara för att det är påsk ? Eh jo.. Sen funderar jag på en grej, Nivet korv & köttbullar äter man ju som svenssonskitmat mitt i veckan hela tiden MEN man ska även äta det på våra största högtider som "festmat". WHY undrar jag !?

Nånå.. Hursomhelst.. Jag handlade mest basvaror som ris, tagliatelle, makaroner osv. Vart då tungt som fan att bära runt på korgen ensam för jag hade varken nån peng till en vagn eller nån karl med mig som kunde bära. Vetni i Umeå har dem korgar med handtag och hjul som man drar med sig som en resväska inne i affären - Praktiskt nanting ! :)

Äh.. Nu ska jag snoka runt här lite !

Pip pip alla påskkycklingar



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0