En serie tillbringare & kannor Del 4

Nr 16 är bara märkt "Import"
 

Nr 17 En kanna som jag ärligt talat tycker är ganska ful, Uppsala Ekeby's "Blå Ritz" såklart.


Nr 18 En av mina favoriter är denna supersöta "polkett"  från Uppsala Ekeby som egentligen är en mjölkkanna med tillhörande grötfat. Finns även i vit/ljusgrön.


Nr 19 Det är väldigt svårt att se men kanske står det "Birgitte" och är den isåf Fransk ?. Finns för övrigt även i Blå/Röd


Nr 20 Made in Germany Torgau, Den allra minsta lilla kannan i samlingen.. Kan bara rymma 2-3 dl :)


Nr 21 Är som ni ser den kanna vi för tillfället använder till vardags.. Hur snygg som helst tycker jag själv ! 20/30-tal va ?



Kommentarer
Sissi

fina!

2010-03-30 @ 15:10:20
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Anna

Jag är på jakt efter den "fula" Blå Ritz-kannan! Du kan inte tänka dig att sälja den...? :)

2011-04-13 @ 15:26:20
URL: http://hemmaihogalid.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0