En serie tillbringare & kannor Del 2

Okey, Då fortsätter vi ! :D

Nr6
har jag fått hjälp med av Porslinsbloggen , Dekoren har troligen inget namn men är tillverkad av Röstrand på 50/60talet.


Nr7 Gustavsberg's "Stina" är en riktigt gammal kanna. Den äldsta i denna samling.
Är det jugend ?


Nr8 är en av mina favoriter, En riktigt snygg 30-talskanna från Tjeckoslovakien. Finns även i ofärgat glas.


Nr9 är en Ungersk kanna märkt "Granit" vilket jag antar är fabriken då även Nr10 är märkt likadant.


Endast trycket skiljer dem åt men ändå ser åldern ut att skilja med en sisådär 50-60 år :)


Fortsättning följer...



Kommentarer
Benny

Den översta, nr 6 är en kanna från Rörstrand, 1950-60-tal. Jag har haft någon sån, med dekoren Aslög på. Jag har även ett tefat i samma dekor som din kanna, också omärkt. Troligen har dekoren inget namn, mycket vanligt under denna period på Rörstrand att saker inte stämplades, eller ens namngavs.

2010-03-29 @ 13:41:37
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Bengt Roos

Hej.Jag undrar om ni vet vad nr. 9 (ungersk kanna,granit)är värd?På ett ungefär?

Tacksam för svar.Hälsningar Bengt.

2010-09-16 @ 12:07:14
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Carina

Hej! Du är inte intresserad av att sälja de två kannorna "Granit"? Med vänlig hälsning Carina

2013-08-13 @ 17:49:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0