Bästa lördagen på länge !

Oh, Idag har jag haft en sån himla trevlig & rolig dag !!

Vaknade och steg upp tidigt på morgonen, stekte plättar av den återstående våffelsmeten till frukost som jag åt med grädde och jordgubbs samt blåbärssylt = Supergott !

Åkte tidigt till stan tillsammans med älsklingen och hittade en present åt Mamma.. Sedan gick vi på TA som för er som inte vet är ett 50-talsfik i stan där älsklingen bjöd mig på fika. Jag tog en bärbakelse & äppelfestis och han en biskvi & Trocadero :)

Sen var det dags för alla Secondhand affärer ! Började på Röda korset där vi hittade en 50-talshylla till VÄLDIGT bra pris men som vi tyvärr inte riktigt har plats för och hade inte heller något släp att ta hem den med så även om det tog emot fick den stanna där. Åsså hittade jag en skiiitsnygg pall där.. Nivet en sån av stål med 2 trappsteg och sen själva sittdelen där uppe som är rött eller svart tex. MEN den sålde dem inte för att dem använde den till att hänga upp saker i affären ? Öhh.. Så om folk lämnar in gamla grejer dit för att dem ska bli sålda och ge pengar till välgörande ändamål så bestämmer sig personalen för att behålla vissa grejer själva. OCH som att dem inte kan göra det med vilken annan ful skitstol som helst än just en svinsnygg 50-talspall ? Hallåå... Ja ni fattar att jag fortfarande är irriterad.

Second Hand affär nummer 2 blev återvinningen på Kronan där Emil köpte en fåtölj med fotpall - Grön i plysch ! Och jag 3 små dukar :)

Vidare till Storheden då och Myrorna men där hittade vi inget förutom Emil som köpte en liten present åt min Mamma, En sladd till hennes våffeljärn som kommit bort i flytten :D

Nästa destination var min Mormor där vi bara hälsade på som snabbast... Hon har ju Alzheimers så besöken är inte riktigt som vanligt nuförtiden :) Anyhow så fick vi en låda tapeter av henne som jag ska visa er sen ! :D

OCH SÅ HEM... Nu har vi nyss gjort våran egna palt som blev en god Lördagsmiddag :) Dags att göra nåt vettigt nu som att dammtorka & betala räkningar när man har varit ute och roat sig hela dagen lång :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0