Supergod kyckling med fuskbea - Recept

Dagens middag blev ljuvligt god ! Är superlänge sedan jag tillagat kycklingfileér "hela" annars blir det nästan alltid att jag skär dem i bitar och gör någon wook eller gryta.



Kycklingfileérna marinerade jag först i ca 4 timmar och sen kryddade jag dem med mer grillkrydda & chili som ni ser på den rödaktiga ytan, Det blev jättegott och smakade som på grillad kyckling :)

Marinad:
Rapsolja
Pressad citron
Sweet chili sauce
Röd currypasta
Salt, Peppar
Dragon
Grillkrydda
Chilipulver

Stek kycklingen på 175 grader i ugn ca 30 min (beroende på storlek)
Till det hade jag curry & chili kryddat ris och en supergod sås, Såkallad fusk-bearnaise.

Sås:
Scharlottenlök
3 msk vatten
Pressad citron
Dragon
Salt
Chilipulver
Lite vitpeppar
Creme fraiche
Sky från kycklingen

Koka upp mycket fint hackad lök, vatten och kryddorna. Låt koka en stund och tillsätt sedan creme fraiche och kycklingskyn. Spä till önskad tjocklek med mjölk eller liknande.

Jag dränkte som vanligt maten i sås :D Mums !



Kommentarer
Tumugi27

Beautiful site!

2011-12-12 @ 08:09:37
URL: http://tumugi27.blog13.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0