Somrig korv & potatis - Recept

Som ni kanske vet vid det här laget ÄLSKAR Emil korv. Han skulle lätt äta det 5 dar i veckan om han fick. Jag är inte av riktigt samma åsikt så för att vi båda ska bli nöjda försöker jag variera korven ganska mycket. Igår gjorde jag en lite somrigare variant av potatis till stekt Paprika-Chorizo och Vit Chorizo som har en lite mer medelhavsaktig smak.



Koka färskpotatis och gör en dressing som du häller över när potatisen är alldeles nykokt, Då kommer smakerna fram ordentligt.

Dressing:
Olja
Lite vatten
Pressad citron
Sweet chili
Charlottenlök
Kryddor
(Det här var vad jag råkade ha hemma)

Använd fantasin och gärna färska örter och grönsaker, Häll i vad ni tycker om :)



Kommentarer
Anonym

2010-07-15 @ 15:42:16
URL: http://sannaaa´
sanna

haha! de vart ett skämt ;b chipsen var till mig och messmöret till Denizes välling ;)

2010-07-15 @ 15:43:56
URL: http://sannaallden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0