FUCK

FUCK... Jag har kommit in på Komvux Restaurang & Storhushållsutbildning. Som jag har velat gå i över ett år men nu känns det inte lika lätt. Nu har jag ju ett jobb och en inkomst.. Vad händer om jag slutar på Maid och påbörjar en utbildning istället ?

Vad ska jag leva på, hur ska jag ha råd, kan man jobba samtidigt, är utbildningen på heltid, får man studiebidrag, måste man ta studielån ? Jag har verkligen inte fått någon som helst information om nånting ! Måste ringa dem imorgon och höra.

Och om jag går utbildningen då, som jag vill och har velat.. Tänk om jag inte får nått jobb då och blir arbetslös igen. Vad fan ska jag göra då ?


Eller ska jag fega.. Ska jag klamra mig fast vid ett tungt & lågavlönat jobb bara för att jag är för rädd att släppa det, för att jag trivs där så bra som jag gör. Ska jag våga ta en chans och utbilda mig till något jag verkligen vill jobba med... Eller ska jag inse att jag inte har råd att skaffa mig en utbildning och ett bättre jobb.

Vilken jävla orättvis värld vi lever i.. Tänk om jag oxå bodde hemma hos Mamma & Pappa, Körde deras bil som dem tankade åt mig, åt deras mat, fick pengar av dem till kläder, hade dem som finansierade min utbildning. Hur fan kan folk säga att vi lever i ett klasslöst samhälle ?


Kommentarer
Åsa

retrocafe tro ja de är :)

2010-07-16 @ 01:14:51
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Jennifer

Du ska gå utbildningen såklart.

Restauranger behöver alltid folk.

Jag vet det, har jobbat inom hotell och restaurang i 5 år nu. Det behövs alltid folk :)

Men det är inte speciellt bra betalt.

Men man ska följa sitt hjärta och göra det man vill :)



Haha jo det lär bli dammigt i skåpet. Men det får jag leva med :)

2010-07-16 @ 21:50:15
URL: http://artondeoktober.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0