Billig Mat

Nivet hur jag tjatar om allt som är billigt.. Jag vill verkligen råda dem som handlar på små närbutiker att sluta med det och istället välja en stormarknad där allt är sååå mycket billigare. Speciellt studenter fattar jag inte hur dem kan storhandla här på Lill-ica på Porsön.

Alllt detta fick jag för 320 kronor:
Jag skriver ut märket på vissa av varorna så ni kan se att även "märkessakerna" skiljer mycket i pris beroende på butikskedja.

1 kg falukorv - Lithells
1 pkt Bacon
2 pkt hotdogs - Lithells
1,8 kg fryst kycklingfilé
850g blodpudding - Lithells
Fryspizza - Grandiosa extra allt
1 l ananas/apelsinjuice
Havredryck - Otaly egologisk
1 flaska flytande Margarin
1 liten burk Creme fraiche
5 dl vispgrädde
1 tub kaviar - Svennes
1 flaska chilisås
Menthos Cola
5 paket nudlar
400g morötter
300g aprikoser
4pack stora hamburgerbröd
700g fullkornsbröd

Just på chark/köttvaror brukar jag aldrig välja det billigaste utan ett märke jag vet är bra. På saker som grädde, nudlar och juice spelar det ju dock ingen roll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0