En lite godare Pannkaka

Jag är verkligen ingen Pannkaksälskare, Snarare en Pannkakshatare men hade det alltid smakat som denna hade jag nog aldrig tyckt det var äckligt ! Mums alltså ;D

Gör först en helt vanlig Pannkakssmet:

2 ägg
2,5 dl mjöl
2,5 dl mjölk
Salt
(Jag tillsätter även havregryn för att det ska bli lite nyttigare. Smaken blir inte sämre av det på något vis och det går precis lika bra att göra smeten på Havremjölk.)

Smöra en plåt och häll sedan i smeten, Klipp bacon smått och strö över. Hyvla sedan ost och lägg överst. Hela pannkakan behöver inte täckas, Jag satte 6 skivor på en plåt.

In i ugnen ca 30 min, 225 grader på nedersta falsen.



Skitgott !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0