Bra slut på dagen

Hellu !

Jag är hemkommen från praktiken för ett tag sen och så har jag nyss varit ute med El dogo. Ska börja med maten om ett tag som idag blir riktig snabbmat så vi hinner iväg till Storheden innan det blir för sent. Det blir alltså Schnitzel ;D

Igår lagade jag föresten Thai-mat med en ny ingrediens jag köpt hem nämligen Holy Basil-Paste som är om ni tänker er som Sambal Oelek fast gjord på Holy Basil och chili. Holybasil är en typisk thailändsk örtkrydda med lite speciell smak om ni undrar. Förutom det marinerade jag strimlad lövbiff i Fish sauce, Oyster sauce, vitlök och lite socker. Sen wookade jag det i olja och hälde på cocosmjölk, green curry paste, citron och coconut sweeet chili sauce. Gött vart det !


Nu ska jag gå och skriva en inköpslista och plocka lite disk :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0