Texmex-Färs Recept

Igår lagade jag en så jävla god maträtt som jag njöt av även idag.. Emil skulle nämligen aldrig få för sig att smaka på det här så jag får äta upp allt själv :)



400g köttfärs (Jag använde älgfärs)
2 Vitlöksklyftor
1 charlottenlök
1/2 liten burk majs
Gul paprika
Passerade tomater
Kryddor: Massor av spiskummin, salt, peppar, chilipulver, paprikapulver.
En gnutta citron & socker

1. Stek fint hackad lök och pressad vitlök i smör. Stek köttfärsen och eftersom älgfärs är så torrt hällde jag på mjölk efter att jag kryddat så att den fick koka in i färsen.

2. Häll i passerade tomater till önskad konsistens ev lite chilisås oxå. Smaka av krydda mer osv med lite citron och socker.

3. Tillsätt majs & paprika på slutet.

Servers med ris och en "dressing" som du gör genom att blanda chilisås med creme fraiche.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0