HAPPY ME

Åååh lyckliga mig !

Emil kom nyss hem med en påse full av skatter. En påse svarta vinbär, 2 kg blåbär och 2 kg lingon. Sen älgskav, högrev och några kilo älgfärs. Jag är överlyckligast av blåbären. Nu kan jag baka blåbärspaj imorgon och koka sylt någon annan dag. Lingon brukar jag ha i mannagrynsgröt och svarta vinbär i mina smoothies. Hur nyttigt och gott är det inte med bär egentligen ? Blåbär är dessutom mitt favvisbär så nu ska jag äta en hel tallrik blåbär med grädde och känna mig som ett barn på nytt. Bara av att packetera dem fick jag såna minnen av Mormor... Blåbär luktar mormor :) Och det smakar sommar & barndom. Jag har alltid haft den turen att växa upp med bär till efterrätt och bara hemmakokt sylt, saft och kräm. Det tackar jag för :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0