Maränger - Recept

Marängerna jag gjorde igår vart riktigt lyckade faktiskt :)



Superenkelt är det ju oxå och ett väldigt bra sätt att använda upp överblivna äggvitor :)

3 Äggvitor
1 dl socker

1. Vispa ihop äggvitorna med 1/3 av sockret till ett hårt skum. Det är viktigt att skålen är alldeles ren annars blir det inga maränger :)

2. Rör sedan försiktigt i resten av sockret.

3. Spritsa ut på bakplåtspapper och grädda på 125 grader i 45 minuter.

4. Jag låter mina maränger stå kvar i ugnen efter att jag stängt av den så blir dem lite frasigare.



Kommentarer
Jennifer

Alltså du får gärna komma hem till mig också och baka såna där goda grejer :D

2010-04-11 @ 22:26:07
URL: http://artondeoktober.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0