Sju svåra år

Sju svåra år.. Precis så känner jag mig idag. Sliten, hängig och tröttare än tröttast.

Det började med att Emil ville gå och sova FÖRE 22 igår, Vad hade jag för val annat än att följa med och ligga tyst brevid. Jag somnade tillslut vid 23.. För att vakna alldeles pigg kl:03 ?!

Baby snarkade HÖGT, Hade brett ut sig över hela sängen och knuffade på mig i sömnen och sa att mitt täcke var ivägen. Dessutom var det svettvärme i hela rummet.

Tillslut gick jag till Mammas säng (Hon var inte hemma alltså) och la mig där:
Ljust
- Jag drog ner alla persienner
Kallt - Gosade in mig i täcket
Frenetiskt galet högt klocktickande - Jag tog ut batteriet
Någon snarkar så högt att det hördes genom alla rum
Jag höll på att bli galen men hann som tur var somna innan dess.

Eller föresten.. Grunden till tröttheten började lång tidigare. Igårmorse vaknade jag före 07, handlade, bakade bullar, lagade potatisgratäng och fläskfilé.

Ja men idag då ?

Vi har varit till Ängesbyn och lämnat min bil, Varit på Dollarstore, Hälsat på Ida & Niklas, Kommit hem och lagat samt ätit middag. Nu har sötefröt åkt hem och jag har dammat mina sängkläder.

Nu ska jag bara slöa tills jag får gå och sova :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0