Människans Bästa Vän

Jag hittade en Hund-Lista och även om Troja juridiskt sett inte längre är min hund eller bor här hos oss längre så får jag ändå göra den här listan för hon kommer ALLTID vara min prinsessa, min älskling, min ögonsten och min lilla bebi :)
Så det så !



Vad heter din hund?
Troja, Kort och gott :) Tror uppfödaren hade nåt smeknamn på henne men minns inte vad det var.

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Jag valde mellan Troja, Maiken, Fenja eller Ninja. Hade nästan bestämt mig för Maiken eftersom hon såg ut som en sån på bilden men när hon kom hem var hon en riktig vilde och absolut en Troja.

När är din hund född?
11 Mars 2007

Vilken ras är den och vilken färg har den?
American Staffordshire Terrier och Labrador 50/50. Hon är svart med lite vitt på bröst och mage.

Vad väger din hund?
Jaa.. Kring 20 skulle jag tippa på. Är länge sen jag vägt henne + att hon bygger mer muskler nu.

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Hon kommer från Malmö och kostade 3600 kronor.

Varför valde du just den rasen?
De kraven jag hade på en hund var att den skulle vara en modig, stabil, snäll och självsäker hund som skulle vara dödssöt och korthårig. Inte nån liten fjant men samtidigt inte så stor att den inte trivdes i lägenhet. Troja stämde in på allt det. Vi valde en som var hälften Labrador för att få en lite lugnare mindre krävande hund men Troja har inte fått mycket av Labradorens lathet kan jag tala om ! :)

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nix

Är hunden rädd för något?
Snarare tvärt om haha. Nä men  dammsugaren var väl inte hennes bästa vän som valp iaf men det är ju inga problem nu mer.

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Amstaff är den absolut finaste rasen jag vet, Jag älskar deras personlighet, Dom är så mysiga, modiga snälla och bara underbara. Däremot har jag inte den energi som krävs för att hålla en Amstaff nöjd. (Inte en aktiv en iaf :))

Kan hunden några konster och lydnad?
Ja vad kan hon... Sitt, Ligg, Död, Rulla runt, Gå på plats, Sitt fint, Vacker tass, Inte röra, Varsågod, Skall, Dansa, Stå på bakbenen, Sök, Loss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0