Små kloka ord

Det finns två påhittade ordsspråk här i världen som jag ska bära med mig hela livet, Jag ska säga dem jämt åt mina barn och ja.. Jag ska alltid ha dom som mina favvis visdomsord.

Det ena kommer från min Mormor och jag har hört det så många gånger från både Henne & Mamma

- Det är bara ta fötterna med sig och göra det.

Det brukar vara väldigt hjälpsamt när man absolut inte vill gå till Tandläkaren eller när det är skönare i sängen än i skolan, När man verkligen måste på nåt hemskt tråkigt möte, När man är bjuden på Bröllop eller diverse. Ja hela tiden när man sååå gärna vill slippa men vet att man minsann måste - Ta fötterna med sig och göra det.

Det andra kommer från en Tant jag egentligen inte har nån aning om vem hon var men det brukar min Mamma & Mormor oxå säga.

- Man kan inte baka både fina och goda kakor.

Och det kan man ju säga just när man råkat baka nån ful kaka som ändå blev jättegod, När man nästan lyckats med nåt helt perfekt, När man gjort sitt bästa och ändå inte är helt nöjd :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0