Gammaldags Fruktkompott

Jag kikade runt lite i skafferiet och hittade påsar me torkad frukt som någon måste ha glömt bort eftersom de blivit ganska så hårda. Snål som jag är tänkte jag att det är ju så onödigt att slänga bort. Sagt och gjort jag kokade upp dem och gjorde en Fruktkompott (Lite likt kräm fast inte alls sådär tjock och kladdigt utan mer som en halvtjock fruktsås med frukt i)

Bild och recept kommer från http://www.tasteline.se/



1 Påse torkad frukt (225g)
5.5 dl Vatten
1 Tsk fruktsocker
1 Msk citronsaft
1 Msk potatismjöl
2 Msk vatten

1. Koka frukten i vattnet i ca 10-15 minuter. Rör i fruktsocker och låt koka en stund till. Rör ut potatismjölet i lite vatten och tillsätt redningen medan du rör krämen.

2. Servera med mjölk.

Nu följde jag ju inte exakt receptet utan ändrade lite som jag själv ville. Sen tillsatte jag även kokos och kanel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0