Jämnare temperaturer tack !

Alltså.. 2 veckors regn och plusgrader, plötsligt massa minus över en natt, plus och snöblandat regn en hel dag  och sen minusgrader och en massa snö resulterar i en jävligt isig bil och en jävligt onöjd jag !!

Först var det ju mitt dörrlås som frös ett par gånger, jag sket i det och hade bakdörren öppen ist och låste upp innifrån. Nu idag såg min bil ungefär ut såhär + en dm snö



Jag fick slita upp bakdörren, trycka på framdörren innifrån för att få upp den, sopa och skrapa av hela bilen, bryta lös ett kilo is från lysena och försöka rensa vindrutetorkarna från lika mycket is.

Åkte till biltema för att jag skulle köpa en såndär liten snösop, en plastspade till bilen och såntdär bra att ha på vintern - Hade dem nåt av det? Nej.. Så jag gick ut till bilen och tänkte åka därifrån. Då går inte bakdörren att stänga för att den frusit (Varför det funkade felfritt hemma men inte då har jag ingen aning om) Gick in på biltema igen för att köpa isspray och vanligt låsspray.. Har dem nåt annat än låsspray ? Nej.

Jag ringer Mattias som får komma med sprayer och fixa dörren, Tog en jävla tid innan den gick att stänga kan jag säga. Nu funkar dock både dörrar och lås (Som tur var) men bilen ser fortfarande ut som en isbit.

Nåväl.. Jag fortsatte mot mitt mål Sunderby sjukhus för att hälsa på Farmor och var där i kanske en timme innan jag åkte vidare. Var in på Dollarstore för att köpa strumpor åt Emil och skulle tanka sen men fick inte upp tanklocket och började vid det här laget bli ganska less så jag åkte hem ist.

Nu ska jag ha igång motorvärmaren hela dan, Sen ska jag ut och försöka få bort mer is, kolla oljan och få upp tanklocket.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0