Tisdag !

Hoooowdy ! ;)

Idag börjar jag kl 12.30 och ska därför så sakteliga börja göra mig redo för skolan genom att Klä på mig, Äta frukost och liknande. Jag ska även kika runt lite på internet på saker jag behöver ta reda på.. Tex ams.se, Tradera.se osv :)

Har bara en lektion idag och efter den ska jag hem och börja packa, Åker ju till Umeå imorn tidigt på förmiddan :) Ska bli kul kul kul att få vara med älskling hela 5 dagar ist för en sketen helg.


Läste i Sandras blogg att hon trodde vi Svenskar i genomsnitt åt 15 bananer per person och år.. Det måste jag kolla upp tänkte jag och det gjorde jag: I Sverige äter vi 17 kilo bananer per person/år och det gör oss till det land som äter mest förutom dem länder som själva odlar bananer. Men hur många bananer är då 17 kilo ? Jo det måste jag kolla upp tänkte jag, Och det gjorde jag: En medelstor banan väger ca 200g.. Så alltså äter vi i genomsnitt 85 bananer varje år !

Ganska mycket va med tanke på att bananer inte ens är spec gott. Undra hur mycket typ.. Jordgubbar vi äter :D
Och nä... Jag har inte alldeles för lite att göra/tänka på ;D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0