Trööööööööt

Jag gick till gymmet och cyklade å gick i trappmaskinen tills jag blev en svettboll. Då gick jag hem.
Jag har förberett hela middan.. Men eftersom jag hemmafrun, matlagaren Elina inte ens kan  veta hur mkt spagetti man ska koka till en familj så måste jag sitta å vänta tills Mamma kommer hem. Det blir en ny maträtt idag som jag aldrig någonsin smakat förut men jag hoppas det inte blir äckligt.. Vi fick hem en ny buffé-tidning idag som mest handlade om att äta elogiskt och sådär så man sparar på jordens resurser.. Kött är ju väldigt energikrävande så därför hade dom ett recept på ungefär köttfärssås fast med fisk i... Så jag ska steka hackad fisk med vitlök å kryddor åsånt, Sen en tomatsås och spagetti till det... Det återstår verkligen att de om det blir nån höjdare :)

Sen stog det såhär
Att om alla i Sverige bytte ut en växthusodlad tomat i veckan mot en morot skulle man spara så mkt energi som det krävs för att värma upp 13.600 villor ett helt år.
GALET, ELLER HUR !



image249


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0