Rättvik 26-30/7

Ska försöka sammanfatta lite enkelt om hur det var och vad jag gjort de dagarna jag var nere på Classic Car Week i Rättvik. Det var första gången jag var i Dalarna och precis som jag trodde var det massa kullar och dalar med skitfina jättegammla röda hus med vita knutar, massa sjöar, gärsgårdar, mkt skog osv :) Verkligen fint faktiskt.. En by som hette Ullvi var nog det finaste stället jag sett i Sverige, Även Leksand var väldigt fint.

Söndag:
På söndag kl 05 började vi bilresan ner, Jag som varit vaken hela natten sov till Umeå vilket var väldigt skönt eftersom jag är lite småless på den sträckan som för övrigt är Sveriges tråkigaste. Där stannade vi och tankade osv, Sen kom Emil dit och jag kramade på han lite innan vi for. Sen tycker jag hela resan gick ganska fort, I Sundsvall stannade vi och åt lunch och sen fortsatte vi. Jag lyssnade musik, sov lite till, löste korsord och köpte en glass i Hudiksvall tror jag det var. Därifrån ringde jag Emil å då hade dom haft så otur att de fått punka 2 mil utanför umeå, Inte förrän på kvällen hade dom fått det fixat och när de kommit ungefär halvvägs fick de punka igen och fick stanna där över natten. Vi kom fram vid 17, handlade, lämnade alla grejer i stugan och hämtade sen Mamma ådom från tåget. Åt middag började dricka osv.

Måndag:
For in till Rättvik och var där hela dan. Var på systemet, kollade marknad, alla bilar, hälsade på några på campingen och ja, Det var sjuuuukligt varmt och jobbigt att gå hela dan. När jag ringde Emil denna dag stog dom oxå still för att bilen kokade och jag tyckte väldigt synd om dem. När vi kollat färdigt handlade vi till middagen, For hem badade, drack och åt innan vi for tillbaka för att kika ännu mer bilar under kvällen.

Tisdag:
Största och viktigaste dagen under hela veckan då den riktigt stora cruisingen är. Jag fick skjuss till Emil&Sterrens stuga där vi badade och åt. Åkte buick in till leksand och jag gottade mig med lite cider.. De var på systemet och sen kunde även dem börja dricka. Blev hämtade av Tommy, Linn, Fredrik och Nyman i en Plyma som vi åkte under kvällen. Skitvarmt och fint väder  den här dan oxå så jag brände hårbotten.. ont. Jag åkte inte hem med Mamma ådom utan stannade i rättvik på natten och skulle sova hos Emil sen.. Men nä, Det fanns inte en enda taxi i varken rättvik, orsa, mora eller leksand som körde på natten och man skulle isåf boka en taxi 2 dagar i förväg. Cepedalarna !!.. Jag fick ringa å väcka Mamma som hämtade mig och Emil sov med sina vänner i tält.

Onsdag:
Inget särskilt gjort idag, Bara börjat resan hemmåt. For kl13 från Rättvik och var framme i Sthlm kl16.. Sen var det en långväntan på flyget som blev försenat till kl20 men jag satt vid datorerna, käkade maxmat och köpte godis som jag nog snart ska smaska lite :)

Kommer att lägga in alla bilder ikväll eller imorn beroende på hur mkt jag ids idag :p