Lagaa Maat

Dagen till ära, Eller vad man ska säga så tänkte jag laga en god middag.. Magen måste ju få sitt oxå :)

Kollade lite i Sopranos Kokbok en natt när jag inte kunde sova och bestämde mig för detta recept :p

Ugnsstekt kyckling med potatis, Citron och Oregano.

Självklart ska jag ändra lite i receptet men det blir  iaf ugnsstekt kyckling
med klyftpotatis. Ska göra en marinad nu med pressad citron, tunt tunt skivad vitlök,
Olivolja, Dragon, Flingsalt och kanske lite vitt vin ?

Potatisen ska jag förkoka lite och sedan spraya med olja och flingsalt. In med allt i ugnen
och sen är det bara att vänta :)

Återkommer senare med ett utlåtande ;)

image231


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0