Hot Dog ?

Ja.. Det verkar bli hundköp nu i slutet av sommaren.. Mamma vill inte slösa upp sin första semester på länge på att göra en liten valp rumsren.. Och jag tycker väl oxå att det finns roligare sommarnöjen än det ;). Så i slutet av Juli eller början av Augusti.. Det kommer bli mest kul att ha nån som alltid finns där å är ens bästa vän no mather what typ... Människans Bästa Vän ;) Samtidigt, När man börjar tänka på allt ansvar, All tid man ska lägga ner, Pengar.. Energi.. Jag blir lite rädd ändå men Hallå ? Om typ flera miljarder människor överallt i världen kan ta hand om hundar.. Så borde väl jag oxå kunna ?. Fast då är det ju de att jag vill ha en Amstaff som inte är nån förstahund direkt.. Men alla som har såna hundar kan väl knappast ha världens längsta vana ?  Sen är ju rashundar dyrare oxå.. Å blandraser kan ju vara hur fina som helst.. Men jag vill ju ha en AMSTAFF !! :P... Ska man köpa en hund då som man egentligen inte allra helst vill ha åsen ha den i 10 år typ.. Mjaa de känns ju inte riktigt rätt de heller.
Iih fan va mkt frågar det snurrar runt i min lilla hjärna nu !!!
Tex så vill jag ju köpa en valp förståss.. Men det är ju ingen som har möjlighet att vara hemma på dagarna med den heller så att köpa en 3-4 Månaders verkar ju lite mer praktiskt på det sättet. Fast då är det ju de att man ska hitta en oxå.. Dom flesta finns ju i södra sverige å om man ska köpa en lite äldre hund vill man ju rätt gärna träffa den å se hur den är.. Eftersom det är en lite speciell ras oxå. Gaah, Jag blir väldigt förvirrad. Men sammanfattat.. Jag måste inte ha en rashund. Men kraven är att det ska vara en stabil och lugn hund både fysiskt och psykiskt.  Den ska inte vara världens mest motionskrävande.. Den ska vara korthårig och inte vara skitstor.. Inte heller nån liten fjant. En hund som är lagom på alla sätt & vis helt enkelt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0